سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس دانشش را افزود ولی زهدش را نیفزود، جز دوری از خدا نیفزوده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کل بازدیدها:----37090---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----2-----
مطالب جالب و رایانه و الکترونیک

 

نویسنده: محمدمهدی
جمعه 87/5/18 ساعت 9:4 عصر

 

شاید برای شما هم جالب باشد که فراتر از گزارش های روتین و تکراری رسانه های مختلف، مطالبی جدید در مورد بازی های المپیک و حواشی آن بدانید . بازی های المپیک از ابتدای سال توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

در ابتدا با تعدادی عدد و رقم شما را با حال و هوای المپیک ???? پکن که قرار است بین روزهای ? تا ?? آگوست (?? مرداد تا ? شهریور) برگزار شود آشنا می کنیم.

?- قرار است در این المپیک ??? مدال طلا به نفرات اول هر رشته داده شود و تعداد رشته هایی که زنان در آن حضور دارند به ??? عدد افزایش یافته است.

?- ?? هزار و ??? وزرشکار در این بازی ها حضور می یابند.

?- ?? هزار و ??? نفر از افراد مشهور و ورزشکاران محبوب دنیا طی ??? روز و در مسافتی به طول ??? هزار کیلومتر، مشعل المپیک را حمل می کنند.

?- ورزشگاه مراسم افتتاحیه همانند یک آشیانه پرنده در مساحتی به اندازه ??? هزار متر مربع ساخته شده و ?? هزار نفر ظرفیت دارد.

?- پیش بینی می شود ??? هزار گردشگر خارجی و ?/? میلیون نفر چینی از این بازی ها دیدن کنند.

?- تعداد خبرنگاران با بیش از ?? هزار نماینده در این بازی ها، از تعداد ورزشکاران شرکت کننده بیشتر است.

حال با آشنایی از چند و چون و کیفیت برگزاری این مسابقات سری می زنیم به سایر خبرها و گزارش هایی که شاید کمتر در رسانه های منعکس شده اند.

در چند ماه اخیر به دلیل برخی ناآرامی های سیاسی در منطقه تبت و برخورد چین با آشوب طلبان، برخی از رهبران غربی با سوء استفاده از این فرصت اقدام به تحت فشار گذاشتن مسئولان چینی کرده اند . برخی دیگران از سران، پارا از این موضوع فراتر گذاشته و اعلام کرده اند در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک حضور پیدا نکرده و آن را تحریم می کنند. در بین کشورهای اروپایی، فرانسه بیشترین مخالفت را با حضور در این مراسم داشت، اما با خشمگین شدن سران چین از این موضع سارکوزی و پس از تهدید به قطع روابط با فرانسه، سران کاخ الیزه به تکاپو افتادند و پس از دیدار با مسئولان چینی ، حمایت کامل خود را از بازی های المپیک ???? چین اعلام کرده و بر ضرورت حل مسائل سیاسی از طریق مذاکرات تاکید کردند.

اما هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها برای پست ریاست جمهوری هم در سخنان خود خطاب به بوش اعلام کرده : این اتفاقات نشان دهنده وضعیت نا به سامان حقوق بشر در چین است و به همین خاطر به بوش توصیه می کنم از حضور در مراسم افتتاحیه خودداری کند.

باراک اوباماها هم سخنان کلینتون را با زبانی دیگر نقل کرده و از بوش خواسته مراسم افتتاحیه بازی های المپیک چین را تحریم کند.
از سوی دیگر اتحادیه اروپا از اعضای خود خواسته در صورت مخالفت چین برای مذاکره با دالایی لاما رهبر مردم تبت ، مراسم افتتاحیه را تحریم کنند.

این در حالیست که خود دالایی لاما، که باید داعیه تحریم بازی ها را بر عهده داشته باشد در سخنانی عجیب اعلام کرد : من فکر می کنم چین لیاقت برگزاری و میزبانی بازی های المپیک را دارد اما نمی توان جلوی مردمی را که می خواهند بدون هیچ خشونتی، افکارشان را اظهار کنند گرفت .

وی حتی از مردمی که در مسیر حمل مشعل المپیک به حمایت از مردم تبت تظاهرات کرده و برای حمل آن مشکلاتی به وجود آورده بودند درخواست کرده دست از اقدامات خشونت آمیز بردارند.

اما یک گزارش جالب نیز از سوی موسسه Dream for Darfur که جنبشی برای کمک به مردم دارفور سودان است منتشر شده که قابل توجه است.

در گزارش این موسسه در مورد ?? شرکت بزرگ دنیا که اسپانسر رسمی مسابقات المپیک ???? پکن هستند آمده به جز ? شرکت ، بقیه آنها هیچ کمک قابل توجهی برای حل بحران به وجود آمده در دارفور نکرده اند و به جای حل چنین مسائل مهمی ، تنها به فکر سود خود هستند.

برخی از این شرکت ها عبارتند از پاناسونیک ، سوآچ ، فولکس واگن ، کوکاکولا و جنرال الکتریک.
خبر دیگری که خبرگزاری کاتولیک نیوز منتشر کرده هم در نوع خود قابل توجه است. بر اساس اعلام مسئولان برگزاری بازی های المپیک در چین، آوردن هر گونه وسیله مذهبی و یا سمبل های دینی به ورزشگاه های برگزاری مسابقات ممنوع است.

بر این اساس آوردن انجیل نیز به ورزشگاه ها از سوی مسئولان ممنوع شده است . این در حالیست که پیشتر یکی از مسئولان چینی در مورد خدمات مذهبی ارائه شده در بازی های المپیک سال جاری اعلام کرده بود، چین نسبت به تمام المپیک های قبلی تسهیلات بیشتری در اختیار پیروان ادیان مختلف قرار خواهد داد.

خبر عجیب دیگر در مورد تصمیم جدید دولتمردان پکن برای جلوگیری از بارش باران در حین برگزاری مسابقات است.
بارش باران می تواند در برگزاری برخی مسابقات خلل ایجاد کند و به همین علت دانشمندان چینی در حال بررسی راه های مختلف برای جلوگیری از بارش باران حین برگزاری مسابقات هستند.

یکی از این راه ها شلیک موشک به سمت آسمان برای جلوگیری از تشکیل ابرهای باران زا و یا پراکنده کردن آنهاست . یکی از دانشمندان چینی می گوید : با کم شدن تراکم ابرهای باران زا می توان یک روز ابری و بارانی را به یک روز خشک و آفتابی تبدیل کرد.

این در حالیست که پیشتر نیز دانشمندان برای بارور کردن ابرها و ایجاد باران مصنوعی اقدام به شلیک مواد شیمیایی مخصوصی چون یدید نقره و یا یخ خشک به سوی ابرها می کرده اند.

اما در حین برگزاری بازی ها، دانشمندان چینی با بررسی عکس های ماهواره ای و استفاده از ابزارهای خاص، مانع تشکیل ابرهای باران زا می شوند.

به تازگی نیز مسئولان پکن در یکی از آلوده ترین روزهای این شهر،اقدام به شلیک ??? تیر کوچک به اندازه یک سیگار و ? راکت به سمت آسمان کردند و به این ترتیب توانستند باعث بارش باران به اندازه ?/?? میلی متر شوند.

یکی دیگر از اخبار جالب در حاشیه برگزاری این بازی ها، نصب ??? توالت سیار در سراسر شهر پکن است .
طی این بازی ها تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی به شهر پکن می آیند و برای تامین نیازهای اولیه آنها شهرداری پکن تمهیدات متنوعی اندیشیده که یکی از همین تمهیدات نصب ??? توالت سیار است .

پکن با جمعیتی بالغ بر ?? میلیون نفر، هم اکنون ? هزار دستگاه توالت عمومی دارد . پیش بینی می شود حدود ??? هزار نفر از شهرهای مختلف چین و یا کشورهای خارجی طی زمان برگزاری این مسابقات وارد پکن شوند.

اما در آخر هم خبری بشنوید از وضعیت امنیتی محل برگزاری مسابقات المپیک. مسئولان چینی اعلام کرده اند هزینه های انجام شده برای تامین امنیت بازی ها، نسبت به تمام المپیک های قبلی کمتر اما کیفیت آن بهتر شده است .

این در حالیست که یونان در سال ???? و بعد از حوادث ?? سپتامبر مجبور شد ?/? میلیارد دلار برای تامین امنیت بازی های المپیک هزینه کند.

البته چین برای تامین نیروهای پلیس مورد نیاز خود حین برگزاری بازی ها، قصد دارد ??? دانشجوی تازه فارغ التحصیل را که در تابستان دانشگاه خود را به پایان می رسانند، به استخدام پلیس در بیاورد. جالب است بدانید از این تعداد ?? نفر خانم هستند.

البته استخدام این افراد منوط به قبول شدنشان در تست های مخصوص ورزش است.
حال باید منتظر نشست و دید مسئولان چینی، چگونه بازی های المپیک ???? را برگزار می کنند.
امیدواریم روزی برسد که ایران هم بتواند میزبانی این مسابقات را بر عهده بگیرد.

1


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • آغاز گرانترین المپیک تاریخ
    ترفند ویندوز
    کدهای جاوا
    امام زمان(عج)
    Internet Explorer
    ترفند مفید
    ارسال SMS بدون افتادن شماره برای فرد مورد نظر
    ترفند رایانه
    پیدا کردن مشخصات رایانه
    smsهای عاشقانه
    فیلتر شکن در کامپوتر
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • مطالب بایگانی شده

  • لینک دوستان من

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •